F.A.Q.s

Algemene vragen

Hoe installeer ik de dashcam in mijn auto?

Bekijk onderstaande video voor een uitgebreide beschrijving voor het installeren van uw BlackVue dashcam.

Hoe maakt de dashcam opnames in parkeermodus?

Alle BlackVue dashcams schakelen automatisch naar de parkeerstand zodra het voertuig een paar minuten stilstaat. Als de auto geparkeerd staat en de motor is uitgeschakeld, zal de dashcam alleen blijven opnemen als deze met de Power Magic Pro is verbonden met de accu van de auto of is verbonden met Power Magic Battery Pack of de Power Magic Ultra Battery .

De BlackVue blijft de hele tijd opnemen in de parkeermodus, maar zonder te schrijven naar de microSD-kaart. De video wordt alleen opgenomen als een beweging of een impact wordt gedetecteerd, een videobestand neemt 5 seconden vóór de gebeurtenis op (met behulp van het buffergeheugen) en zorgt dat bestand op de geheugenkaart word opgeslagen.

Als je wilt dat de dashcam de hele tijd opneemt in Parkeermodus, net als in de Normale modus (Driving-modus), kunt u de “Auto switching to Parking-modus” uitschakelen in dashcam / firmware-instellingen -> Basisinstellingen -> Opname-instellingen.

Klik hier voor meer informatie over Parkeermodus.

Hoe kan ik de led lampjes op de dashcam uit schakelen?

Je kunt de led lampjes van de dashcam in de firmware-instellingen aanpassen bij  -> Wi-Fi & Overig -> Andere instellingen in- / uitschakelen

De GPS- en Wi-Fi-LED’s op de dashcam kunnen niet worden uitgeschakeld.
De beveiliging led lampjes van de achter camera kan alleen worden uitgeschakeld in het DR650S-2CH-model

Snelheid wordt niet weergegeven op de opnamen, hoe kan dit worden opgelost?

Alleen de BlackVue dashcams met ingebouwde GPS of externe GPS hebben de snelheidsstempel op de opnames.

Controleer of de snelheidseenheid-instellingen correct zijn geconfigureerd in dashcam / firmware-instellingen -> Opname-instellingen-> Snelheidseenheid.

Controleer voor de ingebouwde GPS-modellen of het GPS-lampje op de dashcam AAN is en tijdens het rijden.

Als aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan en GPS niet werkt, stuur ons enkele video-opnamen zonder de snelheidsstempel, samen met hun GPS-bestanden en de mappen “Config”, “System” die op de microSD-kaart zijn opgeslagen. (Om ze te krijgen, zet je de dashcam uit -> haal de SD-kaart eruit -> sluit hem aan op je computer met behulp van de microSD-kaartlezer -> open het microSD-kaartstation -> open de “BlackVue” map)

Zip de “Config” en “System” mappen, zodat je ze kunt toevoegen aan de e-mail.

Mogelijk kunt u de opnamen niet per e-mail verzenden vanwege de grote omvang van de opnamen. We raden u aan ze en hun GPS-bestanden te uploaden op uw online station (dropbox, google schijf, enz.) En ons de link te sturen.

Klik hier om te mailen.

De Wi-Fi van de dashcam verbreekt de verbinding met de smartphone, hoe kan ik dit oplossen?

Voor een soepele Wi-Fi-verbinding van jouw smartphone met de wifi van BlackVue dashcam, mag de afstand tussen de dashcam en de smartphone niet meer dan 10 meter zijn.

Sterke radio-interferentie door andere elektronische apparaten in de auto kan de Wi-Fi-connectiviteit van de dashcam beïnvloeden en kan willekeurig worden verbroken van de smartphone. Om dit probleem op te lossen, schakel je alle andere elektronische apparaten uit en probeer je opnieuw verbinding te maken).

of haal de dashcam uit de mount power it up thuis met behulp van een gewone voedingsadapter en probeer je smartphone aan te sluiten op Wi-Fi.

Voor Android gebruikers:

  • Voordat je een Android apparaat op de dashcam aansluit, moet je de optie “Smart Network Switch” uitschakelen in de Wi-Fi-instellingen van de smartphone. BlackVue fungeert als een Wi-Fi-server voor uw telefoon of tablet, maar biedt geen verbinding met internet, dus de functie “Smart Network Switch” kan ervoor zorgen dat deze verbinding met BlackVue wordt verbroken.
  • Op sommige Android-apparaten met Android OS 6.0 kan het inschakelen van de locatie in de toepassingsrechten het verbindingsprobleem oplossen (ga naar Instellingen -> Apps (of Toepassingen) -> Toepassingsbeheer -> BlackVue -> Machtigingen -> Locatie, kies ” Toestaan”).

Voor iPhone gebruikers:

  • Voordat je je iPhone op de dashcam aansluit, moet je ervoor zorgen dat de optie “Wi-Fi Assist” is uitgeschakeld (ga naar Instellingen> Mobiel.) Scrol omlaag en tik op de schuifregelaar om Wi-Fi Assist uit te schakelen).

Datum / tijd stempel op de opnames klopt niet, hoe kan ik dit oplossen?

Upgrade de firmware van de dashcam naar de nieuwste versie die beschikbaar is op onze website. Voor de dashcams zonder ingebouwde of extern verbonden GPS-module, stelt u het tijdinstellingsprogramma beschikbaar op onze website.

Voor dashcams met een ingebouwde of extern verbonden GPS-module is het niet nodig om het tijdinstellingsprogramma uit te voeren als de GPS van de dashcam naar behoren werkt.

Zodra de dashcam de firmware heeft geüpgraded en zegt “Normale opname starten”, verbindt je de smartphone met de dashcam om de tijdzone en andere instellingen in de dashcam- / firmware-instellingen in te stellen.

Dashcam's GPS werkt niet, hoe kan ik dit oplossen?

Allereerst, upgrade de firmware van je dashcam naar de nieuwste versie die beschikbaar is op onze website. Houd er rekening mee dat het 10 tot 15 minuten duurt voordat GPS is vergrendeld nadat je bent gaan rijden.  

Afhankelijk van het voertuig en de locatie van het BlackVue-apparaat kan het GPS-signaal worden geblokkeerd vanwege sterke radio-interferentie van andere elektronische apparaten in de auto, het bewolkte / regenachtige weer of bergen, tunnels, hoge gebouwen aan beide kanten van de weg, enz.

Controleer als GPS werkt door de eenheid uit de steun te verwijderen en de eenheid ver weg van de achteruitkijkspiegel te positioneren. Als het werkt, moet er een zware storing zijn in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Het is beter om de BlackVue te verplaatsen.

De dashcam start niet op, hoe kan ik dit oplossen?

Als de dashcam niet opstart wanneer je de auto start kun je de volgende dingen proberen:

  • Ontkoppel alle kabels zorgvuldig en sluit ze opnieuw aan.
  • Controleer de staat van de voedingskabel en de sigarettenaansteker van de dashcam.
  • Als de dashcam met Power Magic Pro bedraad is, controleert u de voedingsaansluitingen, zekeringen en sluit u de instellingen voor spanning / tijd af.

De firmware van de dashcam upgraden met behulp van de computer

Opmerking: de firmware kan ook worden geüpgraded met behulp van de BlackVue-app in de dashcams met ingebouwde Wi-Fi-module.

De volgende stappen beschrijven hoe u de firmware kunt upgraden met behulp van een computer:

  • schakel de dashcam uit en verwijder de SD-kaart. Verbind het met de computer met behulp van de microSD-kaartlezer.

  • Nadat je de back-up van de benodigde opnamen hebt opgeslagen op de microSD-kaart, formatteer je deze als FAT32 [Windows] / MS-DOS (FAT) [MAC] met behulp van de indelingstool in BlackVue Viewer-programma.

  • Download de nieuwste firmware voor uw dashcam-model vanaf hier.
  • Pak de gedownloade firmware uit en kopieer de map “BlackVue” alleen naar de microSD-kaart.
  • Plaats de microSD-kaart in de dashcam en schakel deze in.

De camera aan de achterzijde werkt niet, hoe los ik dit op?

  • Werk de firmware van de dashcam bij.
  • Zorg ervoor dat je de coaxkabel gebruikt (kabel van de achteruitrijcamera) die bij de dashcam is geleverd. Soortgelijke kabels – of soms zelfs BlackVue coaxkabels van oudere modellen – kunnen compatibiliteitsproblemen veroorzaken.
  • Schakel de dashcam in en controleer of het aan / uit-lampje op de camera aan de achterzijde AAN is. Is dit niet het geval, schakel dan de dashcam uit en haal de coaxkabel voorzichtig uit de camera aan de voor- en achterzijde.
  • Controleer of de MCX-aansluitingen (vrouwelijke connectoren) op de camera aan de voorkant / achterkant of de verbindingspinnen (mannelijke connectoren) van de coaxkabel beschadigd zijn.
  • Als de MCX-aansluitingen beschadigd zijn, neem dan contact op met de verkoper voor reparatie / vervanging van de dashcam. Als de verbindingspinnen (mannelijke connectoren) van de coaxkabel verbogen / beschadigd zijn, koop dan een nieuwe coaxkabel.
  • Als zowel de MCX-aansluitingen (vrouwelijke connectoren) op de camera aan de voorzijde / achterzijde en de aansluitpennen (mannelijke connectoren) van de coaxkabel in goede staat verkeren, steek je de coaxkabel terug in de camera aan de voorzijde en de achterzijde en zorg je ervoor dat deze goed is geplaatst helemaal ingevoegd. Schakel vervolgens de dashcam in.

De dashcam wordt willekeurig opnieuw opgestart, hoe los ik dit op?

  • DR430-2CH, DR450-1CH, DR470-2CH (met externe GPS-module aangesloten) DR650S- en 650GW-serie dashcams met de nieuwste geïnstalleerde firmware worden opnieuw opgestart om de GPS-tijd op de RTC (Real Time Clock) van de dashcam te besparen. De dashcam geeft “De tijd opnieuw instellen” voordat het opnieuw opstart.
  • Als je een microSD-kaart van een andere fabrikant gebruikt in BlackVue dashcam, kan de dashcam willekeurig opnieuw opstarten. Je kunt proberen het probleem op te lossen door de microSD-kaart te formatteren of de firmware bij te werken. Maar als het probleem terugkeert, raden we aan om een ​​BlackVue microSD-kaart te gebruiken.
  • In het geval dat je een BlackVue microSD-kaart gebruikt maar de dashcam willekeurig start, formatteert u de microSD-kaart of werk je de firmware bij en plaatst je deze in de dashcam.

Als het probleem terugkeert met de BlackVue microSD-kaart, zelfs na het formatteren of een firmware-upgrade, stuur ons dan de volgende informatie op cs@pittasoft.com voor verder onderzoek van het probleem:

  • “Config” en “System” mappen uit de “BlackVue” map binnenin de microSD-kaart.  (Om ze te krijgen, zet je de dashcam uit -> haal de microSD-kaart eruit -> sluit hem aan op je computer met behulp van de microSD-kaartlezer -> open het microSD-kaartstation -> open de “BlackVue” map -> van daar, zip de “Config” en “Systeem” -mappen alleen en voeg ze toe aan de e-mail.).
  • De meest recente datum waarop het herstart probleem zich voordeed.
  • Het microSD-kaartmodel en opslagcapaciteit.
  • Hoe lang gebruik je de microSD-kaart?

Belangrijke informatie!

  • Het wordt aanbevolen om de microSD-kaart minstens één keer per maand te formatteren om operationele problemen met betrekking tot de microSD-kaart te voorkomen.
  • Als je een microSD-kaart langer dan zes maanden gebruikt, is het raadzaam een ​​nieuwe te kopen.  -De BlackVue microSD-kaarten hebben een garantieperiode van zes maanden. Je kunt binnen de garantieperiode contact opnemen met de verkoper voor vervanging van de defecte BlackVue microSD-kaart.
  • De belangrijkste vereiste (behalve dat de microSD-kaart Klasse 10 is) is dat de microSD-kaart moet worden geformatteerd als FAT 32 [windows] of MS-DOS (FAT) [mac]. We raden u ten zeerste aan BlackVue microSD-kaarten te gebruiken voor optimale prestaties. De reden hiervoor is dat dashcams microSD-kaarten zwaarder belasten dan de meeste elektronische producten, zoals actiecamera’s of DSLR’s vanwege hun constante opname. We testen onze kaarten uitgebreid voordat we ze selecteren voor opname in onze producten, om ervoor te zorgen dat hun prestaties goed zijn en in de loop van de tijd zo weinig mogelijk afnemen. We kunnen de perfecte prestaties van kaarten van andere fabrikanten niet garanderen, omdat zelfs kaarten met dezelfde specificaties van batch tot batch kunnen verschillen. Vooral de SanDisk microSD-kaarten, die meer herstart- en stabiliteitsproblemen laten zien in BlackVue dashcams.

Mijn smartphone maakt geen verbinding met de Wi-Fi van dashcam, hoe kan ik dit oplossen?

Volg de onderstaande stappen en probeer de dashcam na elke stap aan te sluiten om te controleren of het probleem hiermee is opgelost.

  • Als je een Android-telefoon gebruikt, schakelt u de schakelaar “Smart Network” op jouw telefoon uit. Als je een iPhone gebruikt, schakelt je “Wifi Assist” uit.
  • Wis de opgeslagen informatie van de Wi-Fi van de dashcam in de Wi-Fi-instellingen van uw smartphone:
    Android: houd de Wi-Fi SSID van het dashcam ingedrukt en klik op wanneer de pop-up verschijnt “Vergeet netwerk”.
    IOS: klik op het info-pictogram en klik vervolgens op “Vergeet dit netwerk”.
  • Schakel het wifi-netwerk van uw smartphone uit. Schakel ook de wifi van het dashcam uit door op de knop Wi-Fi aan de zijkant van de dashcam te drukken, wacht 10 tot 15 seconden en druk nogmaals op de knop om hem weer in te schakelen. Schakel nu de wifi van jouw smartphone in en probeer verbinding te maken met de dashcam.
  • Als bovenstaande het probleem niet oplost, reset het Wi-Fi-wachtwoord van de dashcam of upgrade de firmware van de dashcam en probeer het opnieuw. Houd er rekening mee dat het Wi-Fi-wachtwoord van de dashcam hoofdlettergevoelig is, wat betekent dat dezelfde hoofdletters en kleine letters verschillend zijn. “A” en “a” worden bijvoorbeeld als verschillende letters beschouwd.
  • Soms kan een bepaalde smartphone geen verbinding maken met de wifi van de dashcam. Probeer indien mogelijk verbinding te maken met het Wi-Fi-netwerk van de dashcam door een andere smartphone te gebruiken en ons het modelnummer en de besturingssysteem versie van de smartphone te sturen die niet kunnen worden verbonden met het Wi-Fi-netwerk van de dashcam.

Belangrijk om te weten:

  • Om je smartphone te verbinden met BlackVue dashcam’s wifi, blijf in de buurt van de dashcam (de afstand tussen de dashcam en de smartphone mag niet meer zijn dan 10 meter.
  • Controleer of het Wi-Fi-lampje op de dashcam AAN is of knippert. Als dit niet het geval is, druk je op de knop Wi-Fi om deze in te schakelen of de dashcam opnieuw te starten.
  • De Wi-Fi SSID van de dashcam zou bijna ogenblikkelijk moeten verschijnen in het menu Wi-Fi-netwerken van de smartphone wanneer de dashcam opstart of wanneer hij wordt ingeschakeld door op de Wi-Fi-knop te drukken. Om een ​​verbinding tot stand te brengen, is het echter raadzaam om 15 tot 20 seconden te wachten om de Wi-Fi goed in te stellen.
  • Er kan slechts één telefoon of tablet tegelijkertijd op een BlackVue-dashcam worden aangesloten. Zorg er daarom voor dat de dashcam niet is verbonden met een ander apparaat wanneer je verbinding probeert te maken.

Hoe krijg ik toegang tot de configuratie van de instellingen / firmware-instellingen van de dashcam?

Via de BlackVue Viewer:

  • Sluit de voedingskabel van de dashcam aan en haal de microSD-kaart eruit.

  • Plaats de kaart in de microSD-kaartlezer en sluit deze aan op een computer. Zorg ervoor dat uw computer de SD-kaart herkent.

  • Open het BlackVue Viewer-programma (download hier), op je computer installeren en uitvoeren.

  • Ga in BlackVue Viewer naar Instellingen (Windows) / BlackVue Viewer-> Voorkeuren (Mac) om toegang te krijgen tot het instellingenpaneel.

  • Configureer de gewenste instellingen en vergeet niet op “Opslaan & Sluiten” te klikken.

Via de BlackVue App:

Deze optie werkt alleen als je dashcam Wi-Fi heeft.

  • Ga naar de instellingen van je smartphone> Wi-Fi en maak verbinding met de wifi van je dashcam.

  • Open de BlackVue-app. Selecteer BlackVue Wi-Fi > Instellingen> Configureer uw gewenste instellingen-> Opslaan en sluiten.

 

Via Over the Cloud:

Alleen met de cloud ondersteunde dashcams hebben de functie om op afstand toegang te krijgen tot de opnames en dashcam / firmware-instellingen.

  • Log in op de BlackVue-app.
  • Selecteer BlackVue Cloud. Klik op het instellingen menu pictogram in de rechterbovenhoek -> Ga naar “Camera-instellingen”.

Hoe kan ik het Wi-Fi SSID / wachtwoord van de dashcam wijzigen / resetten?

De DR750S- en DR590W-serie introduceert unieke Wi-Fi-wachtwoorden in plaats van het standaard “blackvue” -wachtwoord. Het wachtwoord staat op een label, dat kan worden gevonden door de dashcam uit de houder te verwijderen.

Reset de Wi-Fi SSID / wachtwoord van de dashcam naar standaard met behulp van de Wi-Fi-knop op de dashcam (alleen bij DR900S, DR750S en DR590W):

  • Zet de dashcam aan totdat deze volledig opstart en zegt “Normale opname starten”
  • Houd de Wi-Fi-knop ingedrukt tot de pieptoon.

  • Na de gesproken prompt druk je eenmaal op de knop om de Wi-Fi-inloggegevens opnieuw in te stellen naar de standaardwaarde.

Wijzig de Wi-Fi SSID / het wachtwoord van het dashcam met BlackVue PC Viewer (Windows of Mac):

  • Zet de dashcam uit en verwijder de microSD-kaart ervan.

  • Plaats de kaart in de microSD-kaartlezer en sluit deze aan op een computer.

  • Voer het BlackVue Viewer-programma uit.

  • Ga in BlackVue Viewer naar Instellingen (Windows) / Windows Viewer-> Voorkeuren (Mac) om toegang te krijgen tot het instellingenpaneel.
  • Klik op het tabblad Wi-Fi en wijzig het wachtwoord onder aanmeldingsgegevens. Het Wi-Fi-wachtwoord van de dashcam is hoofdlettergevoelig, wat betekent dat hoofdletters “A” en kleine letters “a” als verschillende letters worden beschouwd. Als je op “Reset” klikt, wordt het wachtwoord gewijzigd in standaardwachtwoord: blackvue (voor DR650S / GW) en uniek wachtwoord voor DR750S- en DR590-series.
  • Klik op Opslaan en sluiten.

Wijzig de Wi-Fi SSID / het wachtwoord van de dashcam via de Cloud:

Zorg ervoor dat dashcam en de smartphone zijn verbonden met internet (Wi-Fi hotspot)

  • Log in op de BlackVue-app.
  • Selecteer BlackVue Cloud
  • Ga naar Camera-instellingen> Firmware-instellingen> Wi-Fi-instellingen> Aanmeld referenties. Je kunt de SSID van de camera en het Wi-Fi wachtwoord wijzigen.

  • Ga terug naar het menu Firmware-instellingen en tik op < om op te slaan en te sluiten.

Hoe kan ik de opgenomen video's bekijken / downloaden / exporteren?

Via de BlackVue Viewer:

  • Koppel de voedingskabel van de dashcam los en verwijder de microSD-kaart.
  • Plaats de kaart in de microSD-kaartlezer en sluit deze aan op een computer.
  • Voer de BlackVue Viewer uit.
  • Je kunt de gewenste opnamen vanuit de BlackVue Viewer naar jou computer exporteren door met de rechtermuisknop op de opnamen te klikken en vervolgens “Exporteren” of de map Opnemen op de microSD-kaart openen om de opnamen naar uw computer te kopiëren / verplaatsen.
  • Om de opnames op Mac te exporteren, moet je de map Record op de microSD-kaart openen.

Via Over the Cloud:

Alleen dashcams met Cloud ondersteuning hebben de mogelijkheid om op afstand toegang te krijgen tot de opnames. Zorg ervoor dat de dashcam en de smartphone zijn verbonden met internet (Wi-Fi-hotspot).

  • Log in op de BlackVue-app. 

  • Selecteer BlackVue Cloud. Selecteer je camera.

  • Selecteer de video die je wilt bekijken. Je kunt video’s bekijken vanaf de microSD-kaart van de camera en vanuit de cloud opslag.

  • Tik op het pictogram naast de video waarvan je een back-up wilt maken.

  • Selecteer “Kopiëren naar intern geheugen” om de opname op je smartphone op te slaan of “Copy to Cloud” om de opname naar de BlackVue Cloud-server te uploaden.

Belangrijke opmerking: de opnamen worden na 90 dagen (3 maanden) vanaf de datum waarop ze zijn geüpload automatisch verwijderd uit de BlackVue Cloud-opslag.

Via Direct Wi-Fi:

  • Ga naar de instellingen van uw smartphone> Wi-Fi en maak verbinding met je dashcam.
  • Open de BlackVue-app. Selecteer BlakVue Wi-Fi.
  • Selecteer de video die je wilt bekijken op de microSD-kaart van de camera.
  • Tik op het pictogram naast de video waarvan je een back-up wilt maken.
  • Selecteer “Kopiëren naar intern geheugen” om de opname op uw smartphone op te slaan.

Opgenomen video’s bekijken die op je smartphone zijn opgeslagen (intern geheugen):

  • Open de BlackVue-app. Selecteer intern geheugen
  • Selecteer de video die je wilt bekijken.

  • Op Android-smartphones kun je de opnamen bekijken die zijn opgeslagen in het interne geheugen van de galerij. Als je op de iPhone de opnamen wilt bekijken die zijn opgeslagen in het interne geheugen, moeten de opnames als volgt verder worden opgeslagen in foto’s:

Wat is live Automatisch uploaden en hoe stel ik het in?

Met deze functie kan de dashcam live-beelden van D1 (480p) resolutie @ 10fps (ongeacht de resolutie / frame snelheid instellingen van de dashcam) samen met audio- en GPS-gegevens uploaden naar BlackVue Cloud, op voorwaarde dat het dashcam-model en de FW-versie compatibel met deze functie en de dashcam is verbonden met internet (BlackVue Cloud).

Compatibele modellen:

  • DR650S-1CH / 2CH FW ver.1.011 en hoger
  • DR750S-1CH / 2CH FW ver.1.004 en hoger

Compatibele software:

  • App-versie: Android v.2.68 en hoger, iOS v.2.68 en hoger
  • Cloud Viewer (Windows) v.1.16 en hoger, Cloud Viewer (Mac) v.1.17 en hoger
  • Cloud Viewer Pro (Windows) v.1.06 en hoger

Om gedetailleerde instellingen voor elke dashcam te configureren:

  • Selecteer BlackVue Cloud.
  • Tik op naast de naam van je camera en selecteer Camera-instellingen.

  • Selecteer Live Auto-upload-instellingen.

  • Configureer je gewenste instellingen en druk op OK.

Opmerkingen:

Live-opnames voor automatisch uploaden worden opgeslagen in een afzonderlijke Cloud opslag, zodat de reguliere BlackVue Cloud opslagruimte daar niet door wordt bezet. Het aantal herhalingen en downloads van live auto-upload-opnames tellen mee voor uw maandelijkse limiet van ‘Bestandsherstel / Download’, dus 100 replays & downloads / maand als gratis account.

De Live Auto-upload-opnames die in Cloud zijn opgeslagen, worden na de volgende periode automatisch verwijderd:

  • Gratis account: 2 dagen
  • Geabonneerde account: 7 dagen

Live opnames automatisch uploaden kunnen niet handmatig uit de cloud worden verwijderd.

Wat betekenen de knipperende led lampjes?

Opname led

Wanneer je opneemt in de normale modus, zie je een oranje knipperende led lampje.
Als je een rood led lampje ziet, word er een gebeurtenis opgenomen of is de manual opname gestart.
Het groene led lampje geeft aan wanneer beweging wordt gedetecteerd in de parkeermodus.

Beveiliging led

Een grijs led lampje knippert langzaam in normale en parkeermodus. Wanneer deze snel knippert word er een event opname gemaakt, is er beweging gedetecteerd of is er een manual opname gestart.

De dashcam activeert onophoudelijk een piepstem. Hoe herstel je het?

Je kunt het geluid uitschakelen via de blackvue-app door verbinding te maken met je dashcam via directe Wi-Fi met je telefoon.

  • Maak verbinding met je dashcam via directe Wi-Fi
  • Ga naar blackvue app
  • Ga naar Blackvue Wi-Fi
  • Ga naar de instellingen
  • Ga naar Systeeminstellingen
  • Schakel de opname van de startgebeurtenis (piep) uit

Je kunt het ook wijzigen via BlackVue Viewer

  • Verbind de SD-kaart met uw computer

  • Blackvue-viewer starten

  • Ga naar de firmware-instellingen

  • Ga naar de systeeminstellingen

  • Schakel de opname van de startgebeurtenis (piep) uit.

Verschil tussen Power Magic-batterij (B-112) en Power Magic Ultra-batterij (B-124)

  Kenmerken       Power Magic Battery Pack (B-112)    Power Magic Ultra Battery (B-124)
         Oplaadtijd                          60 minuten          Hardwired: 40 minuten

Sigarettenplug  (5A): 80 minuten

Voeding tijd (wanneer volledig opgeladen)

                         12 uur              20 + uur (1-CH dashcam)

28+  uur  (2-CH dashcam)

           Hard wiring                             Nee                     Ja

Batterij uitbreiding

                            Nee                     Ja
 

Ondersteuning voor smartphone app

                           Nee                     Ja
 

Afschakeling bij hoge temperatuur

                           Nee                     Ja

Hoe kan ik de micro SD-kaart te formatteren?

BELANGRIJK!

  • Als u de microSD-kaart formatteert, worden alle opnamen op de kaart verwijderd. Maak daarom een ​​back-up van de benodigde bestanden door ze op te slaan in het interne geheugen of op BlackVue Cloud (alleen voor cloud compatibele dashcam’s) of door de microSD-kaart eerder op de computer aan te sluiten het formatteren. Pittasoft Co., Ltd. is niet verantwoordelijk voor het verlies van videobestanden waarvan geen back-up is gemaakt.
  • Het wordt aanbevolen om de microSD-kaart minstens één keer per maand te formatteren.
  • Formatteer de microSD-kaart als de opgenomen videokwaliteit slecht lijkt.
  • Het wordt aanbevolen om alleen de BlackVue microSD-kaarten te gebruiken. MicroSD-kaarten van derden, met name SanDisk microSD-kaarten, kunnen compatibiliteitsproblemen hebben met BlackVue dashcams.
  • Pittasoft Co., Ltd. kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele problemen veroorzaakt door het gebruik van de microSD-kaart van een andere fabrikant.

Formatteren via de dashcam:

Om de microSD-kaart te formatteren, druk je gedurende 10 seconden op de knop Wi-Fi / Format aan de zijkant van de dashcam totdat de dashcam piept.


Formatteren met Windows Viewer:

  • Schakel de dashcam uit en verwijder de microSD-kaart.
  • Plaats de microSD-kaart in de microSD-kaartlezer.
  • Sluit de microSD-kaartlezer aan op jouw computer.
  • Start de BlackVue Windows-viewer vanaf de microSD-kaart of download deze van onze website en installeer het programma op je computer en voer het uit. Wacht 20 – 30 seconden totdat de BlackVue Viewer de opnames van de opnames voltooit.
  • Klik op de knop Opmaken.
  • Selecteer het microSD-kaartstation en klik op OK.

Formatteren met Mac Viewer:

  • Schakel de dashcam uit en verwijder de microSD-kaart.
  • Plaats de microSD-kaart in de microSD-kaartlezer.
  • Sluit de microSD-kaartlezer aan op je computer.
  • Voer de BlackVue Mac Viewer uit vanaf de microSD-kaart of download deze van onze website en installeer het programma op jouw computer en voer het uit. Wacht 20 – 30 seconden totdat de BlackVue Viewer de opnames van de opnames voltooit.
  • Klik op de knop Opmaken.
  • Selecteer de microSD-kaart in de lijst met stations in het linkerframe.

  • Na het selecteren van jouw microSD-kaart selecteert je in het tabblad wissen    in het hoofdvenster.
  • Selecteer “MS-DOS (FAT)” in het vervolgkeuze menu volumeformaat en klik op wissen.

Hoe kan ik het volgende probleem op lossen: "Controleer de SD-kaart"?

Als de dashcam de foutmelding ‘Controleer de SD-kaart’ geeft, verwijder dan de microSD-kaart-> formatteer deze-> update de firmware -> plaats terug in de dashcam.

Als het probleem aanhoudt, gebruik dan een nieuwe BlackVue microSD-kaart, formatteert  deze, werkt de firmware bij en plaatst deze in de dashcam.

Als de dashcam blijft “Controleer de SD-kaart” fout zelfs met de nieuwe microSD-kaart, neem dan contact op.

Wat zijn de specificaties van een thuis stroomadapter voor BlackVue dashcams?

De specificaties van de thuis voedingsadapter voor alle BlackVue dashcams (met uitzondering van DR750LW- en DR490L-modellen) zijn als volgt:

  • Uitgangsspanning: 12V ~ 24V
  • Uitgangsstroom: 1A
  • Aansluit bus afmeting: Ø3,5 x Ø1.35

* De specificaties van de thuis stroomadapter voor dashcams uit de DR750LW en DR490L-modellen zijn als volgt:

  • Uitgangsspanning: 12V ~ 24V
  • Uitgangsstroom: 1A
  • Aansluit bus Afmeting: Ø3,5 x Ø1.1

App abonnementen annuleren

iPhone

  • Ga naar iPhone-instellingen
  • Klik op iTunes en Apps Store
  • Klik op Apple ID
  • Klik op Apple ID bekijken
  • Ga naar abonnementen
  • Abonnement annuleren

Android

  • Ga naar de Google Play Store
  • Klik op Menu (drie horizontale lijnen in de linkerbovenhoek)
  • Klik op abonnementen
  • Klik op Beheer en Annuleer abonnement.

Zodra je een abonnement opzegt, kun je de diensten nog steeds gebruiken voor de resterende periode tot de volgende vervaldag.
* Jouw geld wordt niet terugbetaald.
* Je kunt geen ander abonnement aanschaffen tot uw vorige abonnement eindigt.

Ik krijg geen pushmeldingen via de cloud, hoe kan ik dit oplossen?

Je ontvangt meldingen over de BlackVue-app via de cloud alleen als uw dashcam AAN staat en is verbonden met een Wi-Fi-hotspot die je hebt opgeslagen in de instellingen van de cloudservice-hotspot.

Zorg ervoor dat je de instellingen voor pushmeldingen hebt ingeschakeld en dat deze correct zijn aangepast.

Je moet ingelogd zijn op de BlackVue-app op jouw Android / IOS-smartphone en deze moet verbonden zijn met internet om de meldingen via de cloud te kunnen ontvangen.

De BlackVue Legacy-app wordt niet langer ondersteund, wat betekent dit?

De BlackVue-app (voorheen “BlackVue C” genoemd) ondersteunt alle BlackVue dashcam-modellen met ingebouwde Wi-Fi. Hoewel in het pop-upvenster wordt aangegeven dat de BlackVue Legacy-app (voorheen BlackVue-app genoemd) niet langer wordt ondersteund (dat wil zeggen dat er geen verdere updates voor deze app zijn), kun je deze nog steeds gebruiken met de compatibele BlackVue-dashcams.

De kaart en GPS-gegevens (snelheid, locatie) worden niet weergegeven in de BlackVue-app, hoe kan dit worden opgelost?

De kaart is niet toegankelijk wanneer jouw smartphone rechtstreeks is verbonden met het Wi-Fi-netwerk van de dashcam, omdat jouw smartphone op dat moment geen verbinding kan maken met internet om toegang te krijgen tot de kaartserver.   

Als je een opname opslaat in het interne geheugen en de video daar bekijkt, kun je de kaart en GPS-gegevens (snelheid, locatie) bekijken, op voorwaarde dat jouw smartphone op dat moment met internet is verbonden.

De GPS-gegevens (snelheid en locatie) zijn zichtbaar wanneer je de dashcam-opnames via de cloud opent, op voorwaarde dat je de BlackVue-app toegang hebt gegeven tot de GPS-gegevens van jouw dashcam. 

Als de snelheidsstempel wordt weergegeven als “- km / h” of “- mph” op de opnamen, betekent dit dat de GPS op het moment van opname niet werkte. 

Hoe verander je de Wi-Fi aan/uit instellingen?

Wanneer de Cloud-service is ingeschakeld, kunnen de Wi-Fi auto-instellingen niet worden aangepast. Wi-Fi wordt automatisch ingeschakeld wanneer u de dashcam inschakelt en blijft ingeschakeld. Je kunt de instellingen als volgt wijzigen: BlackVue-app gebruiken: Als je de Cloud-service niet gebruikt, kun je  de Wi-Fi-auto-instellingen aanpassen.

  • Ga naar de instellingen van uw smartphone> Wi-Fi en maak verbinding met jouw dashcam.
  • Open de BlackVue-app. Selecteer BLACKVUE WI-FI> Instellingen> Cloud instellingen.
  • Zet schakel cloud service uit.
  • Ga terug naar de firmware settings menu en selecteer Wi-Fi settings.

  • Je kan nu de Wi-Fi instellingen aanpassen.

Je kunt op de Wi-fi / Format-knop op de dashcam drukken om Wi-Fi handmatig in of uit te schakelen.

  • Ga terug naar de firmware instellingen en klik op opslaan en sluiten.

BlackVue Viewer:

  • Verwijder de microSD-kaart uit de dashcam.
  • Plaats de kaart in de microSD-kaartlezer en sluit deze aan op een computer.
  • Voer het BlackVue Viewer-programma uit.
  • In BlackVue Viewer Ga naar Instellingen (Windows) / BlackVue Viewer-> Voorkeuren (Mac) om toegang te krijgen tot het instellingenpaneel.
  • Klik op het tabblad Cloudinstellingen en kies bij ‘Cloudservice inschakelen’ de optie Uit.
  • Klik op het tabblad Wi-Fi & Overig en pas de gewenste Wi-Fi-auto-instellingen aan.
  • Klik op Opslaan en sluiten.

Hoe moet ik pushmeldingen configureren?

Dashboard-waarschuwingen inschakelen:

  • Log in op de BlackVue-app.
  • Tik op het menupictogram en selecteer jouw e-mailadres om Account instellingen te openen
  • Zorg ervoor dat Dashcam-waarschuwingen is ingeschakeld.

Je kunt er ook voor kiezen om “Cloud Connected” / “Cloud Disconnencted” -meldingen te ontvangen of niet.

Aanpassen wanneer jouw dashcam waarschuwingen verzendt: 

  • Log in op de BlackVue-app.
  • Selecteer BLACKVUE CLOUD. Tik op de drie stippen naast de cameranaam en selecteer camera-instellingen> firmware-instellingen> Cloud instellingen> instellingen push meldingen.

  • Pas aan wanneer je push meldingen wilt ontvangen.

Hoe bekijk ik Live View?

Live weergave over de cloud bekijken:

Zorg ervoor dat de dashcam en de smartphone zijn verbonden met internet (Wi-Fi-hotspot)

  • Log in op de BlackVue-app. Selecteer BLACKVUE CLOUD.
  • Selecteer je dashcam en tik op het camerapictogram onder aan het scherm.

Live weergave bekijken via Direct-Wi-Fi:

  • Ga naar de instellingen van uw smartphone> Wi-Fi en maak verbinding met uw dashcam.
  • Open de BlackVue-app. Selecteer BLACKVUE WI-FI en tik op het camerapictogram onder aan het scherm.

Ik heb de e-mail met de accountbevestiging niet ontvangen, wat moet ik doen?

Als je de bevestigingsmail van het account niet ontvangt, kijk dan in de map spam / junk van jouw e-mailaccount. Als het er is, klik dan op de gegeven link om uw account te verifiëren en stel cs@pittasoft.com in als “veilige afzender”, zodat in de toekomst de e-mails die je ontvangt van BlackVue niet als spam worden gefilterd.

Als je de bevestigingsmail in de map spam / junk niet kunt vinden, probeer dan opnieuw om de bevestigingsmail op de BlackVue C-app en controleer jouw inbox.

Als je de bevestigingsmail nog steeds niet ontvangt, stuur ons dan jouw e-mail-ID, de datum en de geschatte tijd waarop u de e-mail ter bevestiging van het account. Klik hier om in contact te komen.

Hoe moet ik een account aanmaken en/of inloggen op BlackVue app?

Opmerking: je moet je aanmelden/inloggen bij de BlackVue-app als je de BlackVue Cloud-service wilt gebruiken.

  • Open de BlackVue-app.
  • Klik op het menu tabblad en selecteer Account maken.
  • Voer je e-mailadres in en kies een wachtwoord. Voer je wachtwoord opnieuw in en druk op Volgende.
  • Lees de voorwaarden en het beleid en vink de selectievakjes aan om met hen in te stemmen. Druk op Account maken om door te gaan.
  • Controleer uw e-mailaccount op de bevestigingslink van Pittasoft. Klik op de link om je e-mailadres te bevestigen en het maken van uw account te voltooien.
  • Open de app opnieuw, klik op het menutabblad -> Inloggen -> Voer je e-mailadres en wachtwoord in.

Een complete handleiding over het gebruik van BlackVue Cloud-service

  • Controleer of uw dashcam compatibel is met BlackVue Cloud-service.
  • Download de nieuwste BlackVue-app voor jouw Android / iOS-smartphone of BlackVue Cloud Viewer (Windows) / (Mac) op uw computer beschikbaar op de download pagina van BlackVue.

  • Maak een account en/of log in op de BlackVue-app of BlackVue Cloud Viewer.

  • Registreer de dashcam in je account op de BlackVue-app of BlackVue Cloud Viewer.
  • Configureer de Wi-Fi hotspot instellingen van de Cloud service om jouw dashcam toegang te geven tot BlackVue Cloud.

  • Nadat de instellingen correct zijn geconfigureerd en opgeslagen, wordt de dashcam opnieuw opgestart en zodra de verbinding met de Cloud tot stand is gebracht, krijg je de gesproken melding “Cloud connected”.
    *Je kunt op elk moment controleren of je dashcam verbonden is met BlackVue Cloud.

Blackvue is verbonden met de router maar heeft geen toegang tot de Cloud service.

Voorbeeld: hotspot-router is correct geconfigureerd en verbonden met dashcam, maar de dashcam maakt geen verbinding met de cloud.

Probleemoplossen

  • Ga naar de instellingen van de wifi-router.
  • Ga naar geavanceerde instellingen (raadpleeg de onderstaande schermafbeelding)

  • Ga naar Handmatige DNS-instellingen.

  • Wijzig het veld DNS IP-adres (hoofd) in het IP-adres 8.8.8.8
  • Sla de wijzigingen op.

Opmerking: de bovenstaande afbeeldingen (instellingen pagina’s) zijn beperkt tot Verizon Jetpack Mifi hotspot-apparaten. Andere apparaten kunnen een verschillende instellingen interface hebben.

De volgende fout treedt op "De camera is in gebruik / kan deze functie niet starten". Hoe op te lossen?

Deze fout treedt op als je een van de onderstaande functies tegelijk uitvoert terwijl je de dashcam via de cloud gebruikt.

  • Wanneer je live kijkt naar dashcam via directe Wi-Fi.
  • Wanneer je een bestand afspeelt via Direct Wi-Fi.
  • Wanneer je een bestand downloadt via directe Wi-Fi.
  • Wanneer je een bestand uploadt in de Cloud.
  • Tijdens het downloaden, afspelen of live bekijken van bestanden via de cloud.

Andere mogelijke redenen voor deze melding kunnen zijn:

  • Veel Event bestanden in de bestandenlijst wanneer je via de cloud verbinding maakt met de camera.
  • Talrijke verzoeken om bestanden naar de cloud of een aantal bestanden in de wachtrij te uploaden om te worden geüpload naar de cloud.

Zorg er dus voor dat je camera geen van de bovenstaande functies uitvoert om de fout weg te nemen.

Waar bevind de Cloud server zich?

BlackVue Over the Cloud wordt mogelijk gemaakt door Amazon Web Services, een wereldleider in cloud computing-infrastructuur en -services.

Hoofdserver (standaard): Californië (VS).
Server Europa en Afrika: Londen (VK).
Server Azië en Oceanië: Singapore.

Hoe moet je de dashcam verbinden met de Wi-Fi-hotspot van je smartphone?

Om je dashcam te verbinden met cloud, gebruik Facebook Live of YouTube Live, moet je BlackVue verbonden zijn met internet.

Hieronder lees je hoe je dit doet met alleen de internetverbinding van jouw smartphone.

  • Schakel de optie “Persoonlijke hotspot” van jouw smartphone in en noteer de SSID (netwerknaam) en het wachtwoord van de draagbare hotspot van jouw smartphone.
    Opmerking: de SSID en het wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig, dus wees voorzichtig terwijl je de letters noteert.

  • Ga naar de Cloud hotspot instellingen van je dashcam via de BlackVue-app. Opmerking: aangezien je via een directe wifi verbinding hebt met je dashcam, wordt het hotspot-netwerk van je telefoon niet weergegeven in de lijst met beschikbare netwerken.
  • Voer handmatig de SSID (netwerknaam) en het wachtwoord van jouw smartphone in die je in de eerste stap hebt opgeslagen.                                     
  • Klik op OK en ga terug totdat een pop-up vraagt ​​om Opslaan en Sluiten of Afsluiten zonder op te slaan.
  • Kies “Opslaan en sluiten”.
  • De nieuwe instellingen worden toegepast en de camera wordt opnieuw opgestart.
  • Ga naar het BlackVue Cloud menu van de BlackVue-app.
  • Jouw camera moet automatisch verbinding maken met de cloud via jouw smartphone (jouw smartphone moet laten zien dat er een apparaat op is aangesloten) en het pictogram van de dashcam moet blauw worden.

Wat betekent "Limiet overschrijden van video afspelen en downloaden" / "Livebeeldlimiet"?

Je kunt maximaal 100 opnames per maand via de Cloud opnieuw afspelen of downloaden. Deze limiet wordt na elke 30 dagen opnieuw ingesteld. Als je de melding ‘Limiet overschreden video afspelen en downloaden’ heeft ontvangen, betekent dit dat je deze maand de limiet van opnieuw afspelen / downloaden via de cloud al heeft bereikt.

Als je wilt controleren wanneer het wordt gereset, open je de BlackVue-app-> Aanmelden -> selecteert u uw e-mailadres om jouw account instellingen te openen-> Selecteer accountinformatie. Je zult al jouw account gegevens daar zien zoals getoond in de volgende voorbeeldafbeelding:

Je kunt 10 minuten per dag toegang krijgen tot Live View via de Cloud. Deze limiet wordt na 24 uur opnieuw ingesteld. Je kunt extra minuten Live View kopen via de BlackVue App -> Betaalde functies toevoegen.

Hoe controleer ik of de dashcam is verbonden met BlackVue Cloud of niet?

  • Controleer of je de instellingen voor de cloud-hotspot op de juiste manier hebt geconfigureerd. De dashcam maakt alleen verbinding met BlackVue Cloud wanneer deze is ingeschakeld en zich binnen het bereik van de toegewezen internet Wi-Fi-hotspot (en) bevindt.
  • Je kunt controleren of uw dashcam op dit moment met Cloud is verbonden via de BlackVue-app of BlackVue Viewer.
    *Als het camerapictogram lichtblauw is, betekent dit dat de dashcam correct is verbonden met Cloud.
    Als het camerapictogram grijs is, betekent dit dat de dashcam niet is verbonden met Cloud.
  • Wanneer de dashcam is losgekoppeld van Cloud, heb je geen toegang tot de opnamen die zijn opgeslagen op de microSD-kaart onder de map “Camera” of die je hebt geüpload naar Cloud.

Welke BlackVue Cloud-services zijn opgenomen in een gratis account?

Je kunt jouw huidige gebruik controleren in account gegevens.

  • Open de BlackVue-app.

  • Klik op het menu tabblad en selecteer uw e-mailadres om account instellingen te openen.

  • Selecteer account gegevens.

Een gratis starters account bevat:

  • 10 minuten Live View per dag (dagelijks opnieuw gereset).

  • 100 bestanden of downloads op afstand per maand (reset elke 30 dagen).

  • 5GB opslagruimte op de Cloud.
  • Compatible met 1 dashcam.

Vervaldatum van het bestand:

  • Bestanden die naar de cloud zijn gekopieerd, worden 90 dagen op onze servers opgeslagen.

  • Na 90 dagen worden ze automatisch van onze servers verwijderd.
  • Maak een back-up van alle video’s die je wilt bewaren op je smartphone of computer.

Wat is het datagebruik van BlackVue Cloud service?

BlackVue Cloud vereist slechts minimale gegevens om verbinding te maken met internet. Wanneer je naar het BlackVue Cloud menu gaat in de BlackVue-app, zijn er drie soorten services en het gegevensverbruik is als volgt:

  • Liveweergave: gegevens worden gebruikt met een snelheid van 600 kbps (kilobits per seconde).
  • VOD / Replay (camera- of Cloud map): wanneer je een opname opnieuw afspeelt, worden de gegevens gebruikt volgens de videokwaliteit (bitrate) die is ingesteld in de firmware-instellingen van de dashcam, dwz als de videokwaliteit is ingesteld op Hoog en FHD + HD 30 fps, de gegevens worden verbruikt met een snelheid van 8 Mbps voor de camera aan de voorzijde en 4 Mbps voor de camera aan de achterzijde.

  • Bestand downloaden / uploaden: wanneer u een bestand downloadt naar het interne geheugen of een bestand uploadt naar Cloud, worden de gegevens gebruikt in overeenstemming met de bestandsgrootte, dat wil zeggen als het een 50 MB videobestand is, dan is de gebruikte gegevens ook 50 MB.

Opmerking: de bovenstaande details van het gegevensverbruik zijn slechts bij benadering en het werkelijke gegevensverbruik kan verschillen, afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van de gebruiker.

Hoe configureer ik de Hotspot instellingen voor de Cloud service?

Belangrijk! 

  • De dashcam moet zich binnen het bereik van de Wi-Fi-hotspot bevinden waar je je dashcam mee wilt verbinden.

  • Blijf tijdens de configuratie van de Wi-Fi hotspot instellingen in de buurt van de dashcam (de afstand tussen de dashcam en de smartphone mag niet meer dan 10 m [32 feet] zijn).

  • Bekijk de volgende video-zelfstudie om de hotspot instellingen van de BlackVue Cloud-service te configureren.
    Opmerking: de naam van de app is gewijzigd van “BlackVue C” in “BlackVue”

Beschrijving

  • Zorg ervoor dat je BlackVue dashcam en mobiele Wi-Fi-hotspots aan staan.
  • Ga naar de instellingen van je smartphone en zorg ervoor dat je wifi is ingeschakeld.

  • Kies jr BlackVue-dashcam uit de netwerklijst. De standaard SSID van de dashcam begint met het modelnummer (bijvoorbeeld DR650S – *****).
  • Voer het standaardwachtwoord “blackvue” in en tik op join.

  • Open the BlackVue C app. Select BlackVue Wi-Fi > instellingen > Cloud instellingen.

  • Zorg ervoor dat Cloud service is ingeschakeld. Selecteer Instellingen voor Cloud service hotspot.
  • Kies je Wi-Fi-hotspot uit de lijst en voer het wachtwoord in. Tik op 2 en 3 om instellingen toe te voegen voor extra hotspots. Tik op OK als je klaar bent.

Opmerkingen:

  • Er kunnen maximaal 3 Wi-Fi-hotspot-SSID’s worden opgeslagen (bijvoorbeeld thuis, draagbare hotspot en werk). Je BlackVue wordt verbonden met de eerste hotspot die het kan, in de volgende volgorde: Hotspot 1> Hotspot 2> Hotspot 3.

  • De BlackVue dashcam is niet compatibel met 5GHz draadloze netwerken.
  • Ga terug naar het menu firmware-instellingen en tik op < opslaan en sluiten.

Na het rebooten maakt je dashcam automatisch verbinding met de Wi-Fi-hotspot.

Hoe kan ik aankopen doen binnen de app?

Er kan slechts één dashcam gratis worden geregistreerd bij een account op de BlackVue-app (gratis startersaccount). Je kunt echter extra cameraslots kopen en maximaal 3 dashcams registreren voor hetzelfde account.

Er kan slechts één dashcam gratis worden geregistreerd bij een account op de BlackVue-app (gratis startersaccount). Je kunt echter extra cameraslots kopen en maximaal 3 dashcams registreren voor hetzelfde account. Je hebt gedurende 10 minuten per dag gratis toegang tot de live weergave via de cloud (gratis startersaccount). Je kunt extra minuten kopen via de BlackVue-app.
* De extra Live View-minuten hebben geen vervaldatum.

Als je in-app-aankopen wilt doen, open je de BlackVue-app -> klik je op het menupictogram linksboven -> Klik op Betaalde functies toevoegen.

Heb ik toegang tot internet op mijn smartphone wanneer het is verbonden met dashcam?

Je hebt geen toegang tot internet op uw smartphone wanneer het is verbonden met het Wi-Fi-netwerk van dashcam. De dashcam fungeert als een Wi-Fi-toegangspunt, maar deze biedt geen internet.

Hoe kan ik toegang te krijgen tot de dashcam via de cloud vanaf meer dan één apparaat?

Een dashcam kan slechts op één account tegelijk in de BlackVue-app worden geregistreerd. Als je wilt dat iemand jouw dashcam via de cloud opent, moet je het e-mail-ID en het wachtwoord van je BlackVue app-account met hen delen. Er kan echter maar één gebruiker tegelijk inloggen en toegang krijgen tot de dashcam en deze logt automatisch uit vanaf het andere apparaat waarop het al was aangemeld.

Aanbevolen specificaties / configuratie voor afspelen van 4K en HEVC

4K wordt op veel apparaten niet ondersteund, daarom is de prestatie afhankelijk van jouw apparaat en de versie van het besturingssysteem. Over het algemeen zullen mobiele apparaten die vóór 2016 zijn geproduceerd, HEVC-bestanden niet goed verwerken.  Hieronder volgen de aanbevolen specificaties voor de apparaten die 4K-bestanden kunnen afspelen die zijn opgenomen met DR900S.

Computer

Windows Desktop PC   4K/AVC & 4K/HEVC
CPU 7e generatie Intel Core i7 processor of beter
Videokaart NVIDIA GeForce GTX 1050 of beter
RAM 8 GB of meer
Besturingssysteem Windows 7 of nieuwer

* Bestanden kunnen mogelijk niet worden afgespeeld op laptops met dezelfde specificaties.

Mac   4K/AVC 4K/HEVC
Hardware MacBook – 2013 of nieuwer 27-inch iMac – laat 2015 of nieuwer
MacBook – begin 2016 of nieuwer
MacBook Pro – 2016 of nieuwer
OS OS X 10.10 Yosemite of nieuwer macOS 10.13 High Sierra of nieuwer

Zelfs als jouw computer aan deze specificaties voldoet, is het mogelijk dat 4K-video schokkerig wordt afgespeeld. Dit komt door de immense verwerkingskracht die nodig is om 4K te spelen. Over het algemeen kunnen computers die zijn geproduceerd voor 2016 HEVC-bestanden mogelijk niet goed verwerken.

Smartphones

Android   4K/AVC & 4K/HEVC
Model Samsung Galaxy S7 of beter
Besturingssysteem Android 7.0 Nougat of nieuwer

 

iOS   4K/AVC 4K/HEVC
Model iPhone 5S of nieuwer iPhone 6 of nieuwer

iPad Air 2 of nieuwer

Besturingssysteem iOS 9 of nieuwer iOS 11 of nieuwer

Wat betekent Normaal, Event en Parkeermodus opnames?

* De dashcam registreert alleen in parkeermodus als hij bedraad is met BlackVue Power Magic Pro of is verbonden met BlackVue Power magic battery pack of de BlackVue Power Magic Ultra Battery B-124.

Hoe de BlackVue pc-viewer uitvoeren vanaf de firmware die is opgeslagen op de SD-kaart?

  • Koppel de voedingskabel van de dashcam los en haal de microSD-kaart eruit.
  • Plaats de kaart in de microSD-kaartlezer en sluit deze aan op een computer.  Zorg ervoor dat uw computer de microSD-kaart herkent.

Voor Windows-gebruikers:

  • Open het SD-kaartstation -> Ga naar BlackVue -> Toepassing -> Viewer voor Windows -> en voer BlackVue.exe uit.

Voor mac-gebruikers:

Open Finder en selecteer de microSD-kaartlezer uit de lijst in het linkerframe. Ga naar BlackVue -> Toepassing -> Viewer voor Mac -> en voer BlackVue Viewer uit.

Opnamen of de instellingen kunnen niet worden gelezen / geopend in de BlackVue Viewer?

Als de opnamen of de instellingen niet kunnen worden gelezen / geopend in de BlackVue Viewer:

  • Controleer of de microSD correct op de computer is aangesloten
  • Controleer of de microSD-kaart door de computer wordt herkend en kan worden geopend via “Deze computer” / “Schijfhulpprogramma”.
  • Probeer een andere microSD-kaartlezer te gebruiken.
  • Probeer de microSD-kaart op een andere computer aan te sluiten.

Als de microSD-kaart nog steeds niet toegankelijk is, plaatst u de microSD-kaart in de dashcam en formatteert u deze door de Wi-Fi-knop gedurende 15 ~ 20 seconden ingedrukt te houden tot de camera piept. Nadat de dashcam opnieuw is opgestart, verwijdert u de microSD-kaart en maakt u opnieuw verbinding met de computer. Je zou toegang moeten kunnen krijgen tot de microSD-kaart. Als dit niet het geval is, probeer dan een nieuwe microSD-kaart.

Hoe problemen op te lossen "Firmware-versie is niet geldig" in de BlackVue PC Viewer?

  • Controleer of de microSD-kaart correct is aangesloten en de computer deze herkent.
  • Als de microSD-kaart niet kan worden herkend, gebruikt u een andere microSD-kaartlezer om te voorkomen dat de microSD-kaartlezer defect is.
  • Download de BlackVue pc-viewer van onze officiële website en installeer deze, OF u kunt het Click & Run BlackVue Viewer-programma gebruiken dat in de firmware is opgeslagen. (SD-kaart-> BlackVue-> Toepassing-> PC Viewer voor Windows / Mac-> BlackVue.exe).
  • Voer de BlackVue Viewer uit; wacht 20 ~ 30 seconden totdat de BlackVue Viewer de opnames van de opnames voltooit en probeer de instellingen te openen of de microSD-kaart te formatteren.

Vragen over uw bestelling

Bij het afrekenen van je bestelling kun je kiezen uit vier verschillende betaalmogelijkheden: iDEAL, PayPal Express check out, Bancontact en Sofort Banking.

Wij doen onze uiterste best om elke betaling zo makkelijk en veilig mogelijk te laten verlopen. Echter het kan voorkomen dat er door een technische storing een betaling mislukt. Mocht het voorkomen dat een bestelling dubbel betaald is, dan zullen we dit na overleg uiteraard terugstorten.

Niet betaalde bestellingen worden automatisch geannuleerd.

Bij elk product proberen wij zo goed mogelijk te vermelden wat de levertijd is. Wanneer het product verstuurd word krijg je een Track & Trace code toegestuurd. Deze Track & Trace word na een aantal uur actief en is vanaf dan ook te volgen. Al onze bestellingen worden verzonden met DHL.

Je kan je bestelling annuleren door in te loggen op BlackVue-Nederland. Wanneer je ingelogd bent kun je bij Bestellingen de bestellingen annuleren.

Wij zullen het de annulering verwerken aan het betaalde bedrag terugstorten.

Niet tevreden over het artikel of is het niet zoals je verwacht had? Geen probleem, je mag het artikel naar ons retourneren. Hiervoor gelden echter wel wat enkele regels.

  1. Volgens de wet koop op afstand heb je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van het artikel. In deze 14 dagen heb je de tijd om te bedenken of je de bestelling wel of niet wilt behouden en te retourneren.
  2. De kosten voor retour sturen zijn voor jouw eigen rekening. De kosten voor retour sturen bedragen normaal gesproken €6,95 voor het retour zenden van een standaard pakket. Het retour zenden is voor risico van de klant. Je kunt dit eventueel verzekerd doen.
  3. Download hier het retourformulier die je bij het retourneren kan toevoegen in de doos. Retouren kunnen gestuurd worden naar het volgende postadres:
    TJM Supplies, Zompstraat 8, 8102HX Raalte in Nederland.
  4. Wij storten binnen 14 dagen na ontvangst van je retour je geld terug op je rekening. Bij de terugbetaling maken wij gebruik van hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de betaling van het artikel hebt gebruikt.
  5. Wij houden ons het recht voor om je retour te kunnen weigeren. Indien deze niet voldoen aan onze retourvoorwaarden, zoals te lezen is in de algemene voorwaarden.
  6. Zodra de retourzending bij ons afgeleverd wordt, gaan we de retourzending verwerken. Als aan alle voorwaarden voldaan is, wordt het bedrag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na het retourneren teruggestort. Indien er dingen niet goed zijn nemen we contact met je op.

Artikelen kan je ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsten op de website. Je dient voor de nieuwe bestelling opnieuw vooraf te betalen.

Op al onze producten verlenen wij standaard 24 maanden garantie na aankoop (uitzonderingen daargelaten).

Producten die defect zijn geraakt wegens foutief gebruik, valschade, waterschade e.d. kunnen wij helaas niet ter garantie behandelen.